Google My Business -listaus hakukoneoptimointityössä
Google My Business on eittämättä jokaisen verkkosivun keskeisiä resursseja. Siellä ylläpidetään yrityksen näkyvyystekijöitä Googlen palveluissa, kuten Google Mapsissa ja sen avulla yrityksen tiedot voivat nousta haluttuun snackpack-listaukseen hakukonetuloksissa.
- Google My Business -listaus käytännön hakukoneoptimointityössä
- Arvosteluiden kerääminen asiakkailtasi
- Aukioloajat Google My Business -listauksessasi
- Hyödyllisiä linkkejä
Google My Business -listaus käytännön hakukoneoptimointityössä
Kun listauksesi on kunnossa ja verifioitu, kaikki siihen tekemäsi muutokset tulevat kaikein kansan julkisesti nähtäväksi. Ennen verifiointia, vain sinä näet muutoksesi, joten tuo väliaika postikortin tilaamisesta verifiointiin, kannattaa käyttää hyödyksi. Aikaa menee reilu viikko postikortin saapumiseen.
- Lisää valokuvia yrityksestäsi ja tuotteistasi
- Laita aukioloajat kuntoon JA ylläpidä niitä (lomat, juhlapyhät jne huomioiden)
- Valmistele materiaalia, jolla keräät asiakasarvosteluita Google My Business -sivuillesi
- Tarkista puhelinnumerosi ja osoitteesi listauksessa vielä kerran, jotta ne olisivat oikein ja yhteneväiset kotisivusi tietojen kanssa!!!!
Arvosteluiden kerääminen asiakkailtasi
Olethan nähnyt Google-hakujen yhteydessä tähtiä joidenkin listausten yhteydessä, ne ovat nyt aiheena. Ensinnäkin sosiaalisten todisteiden aikana on tärkeätä ymmärtää, että yrityksellä on fyysisen maineensa lisäksi verkkomaine. Verkkomaine näistä kahdesta on ainoa, joka auttaa yritystäsi löytymään hakukoneissa. Siksi GMB-sivusi tärkein ominaisuus saattaa hyvinkin olla arvosteluiden kerääminen. Pidä huoli, että myös luet kaikki arvostelut ja että vastaat niihin.
Lue tarkka selostus miten kerään Google My Business -arvosteluita.
Aukioloajat Google My Business -listauksessasi
Aukioloajat ovat yksi tärkeimpiä ominaisuuksia kun avaat Google My Business -tilin. Asiakkaasi hakevat aukioloaikojasi hakukoneen avulla ja jos tieto ei ole ajan tasalla, olet pettänyt heidän luottamuksensa. Google tekee ylläpidon nykyään hyvin helpoksi koska se antaa automaattisesti juhlapyhien listaukset, jotta työsi olisi helpompaa. Juhlapyhien lisäksi muista myös ylläpitää normaalia arki vs viikonloppu -rutiiniasi, jotta nekin ovat oikein. Jos toimipaikkasi (ja niitähän voi olla useita) ei ole säännöllisesti auki, voit myös tehdä listauksen sen perusteella. Googlehan sallii listauksen, jossa asiakkaat eivät tule luoksesi, vaan sinä menet heidän luokseen.
Hyödyllisiä linkkejä
Joitain hyödyllisiä linkkejä kun sinulla on epäselvyyksiä Google My Business -listauksesi kanssa
* https://whitespark.ca/google-review-link-generator/ Tämä linkki on yksi tärkeimpiä, mitä tule tarvitsemaan. Luot siellä linkin, jolla kerätä arvosteluita…